Написал сообщение в тусовке литература
0 13 Сентября Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 4 Августа Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 6 Июля Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 27 Мая Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 28 Апреля Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 4 Апреля Ответить
Написал сообщение в тусовке
0 15 Марта Ответить
Написал сообщение в тусовке
0 15 Марта Ответить
Написал сообщение в тусовке
0 15 Марта Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 24 Февраля Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 20 Января Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 17 Декабря 2021 Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 22 Октября 2021 Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 25 Августа 2021 Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 28 Июля 2021 Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 17 Июля 2021 Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 10 Июня 2021 Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 20 Апреля 2021 Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 13 Апреля 2021 Ответить
Написал сообщение в тусовке литература
0 27 Февраля 2021 Ответить
Для быстрого поиска начните вводить запрос
Art of the Devil
от 189 руб.

“The Devil holds the strings which move us!” (Charles Baudelaire, The Flowers of Evil, 1857.) Satan, Beelzebub, Lucifer… the Devil has many names and faces, all of which have always served artists as a source of inspiration. Often commissioned by religious leaders as images of fear or veneration, depending on the society, representations of the underworld served to instruct believers and lead them along the path of righteousness. For other artists, such as Hieronymus Bosch, they provided a means of denouncing the moral decrepitude of one’s contemporaries. In the same way, literature dealing with the Devil has long offered inspiration to artists wishing to exorcise evil through images, especially the works of Dante and Goethe. In the 19th century, romanticism, attracted by the mysterious and expressive potential of the theme, continued to glorify the malevolent. Auguste Rodin’s The Gates of Hell, the monumental, tormented work of a lifetime, perfectly illustrates this passion for evil, but also reveals the reason for this fascination. Indeed, what could be more captivating for a man than to test his mastery by evoking the beauty of the ugly and the diabolic?

0.0
Ваша оценка 0.0 Отменить оценку
  • Издательства
    Parkstone International Publishing
  • Возраст
    0+
Персоны
Автор
Рецензии (0)
Авторизуйтесь чтобы писать рецензии. Все рецензии
Комментарии (0)
Авторизуйтесь чтобы оставлять комментарии.

Поделитесь с друзьями